.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور ركود از آغاز سال جاري در اقتصاد ايران

خاكستر ركود چنان بر اقتصاد ايران در سال گذشته پاشيده شده بود كه انگار مشتريان خورجين‌هاشان سوراخ و هر چه انباشته كرده بودند، به باد سپردند و بازار حيران و مبهوت تنها نظاره‌گر اين رخداد ناخوشايند بود.
به گزارش ايلنا، بازار ايران در اواخر سال گذشته و تعطيلات نوروزي به‌رغم تمهيدات برنامه‌ريزان اقتصادي و پاستور نشينان نتوانست از شوك ركودي خارج شود و مقدار خريد در اين ايام نسبت به سال‌هاي گذشته به كمترين ميزان رسيد كه به اعتقاد بسياري از فعالان بازار اين يك ركورد تاريخي در نوع خود به حساب مي‌آيد.
كاهش قدرت خريد مردم و تمايل مردم به خريد كالاهاي اصلي و خوراكي موجب شد تا بازار بسياري از كالاها در محاق باقي بماند.
از آن سو قيمت‌ها در سال گذشته همچنان روند صعودي داشتند به گونه‌اي كه قيمت گوشت قرمز با لجاجت راه رشد قيمتي را براي خود هموار كرده بود.
قيمت ميوه‌ها هر چند كه با كاهش مواجه شدند اما ميوه‌هايي كه به كام مردم خورانده شد اغلب فاسد و لك زده بودند.
عجله برنامه‌ريزان وزارت كشاورزي و كارشناسان وزارت بازرگاني ناشي از نگراني تكرار نابساماني بازار اين محصولات در سال جاري باعث شد تا در يك اقدام عجولانه و غير قابل توجيه ذخيره سازي‌هاي گسترده‌اي صورت بگيرد كه اين امر به دليل وفور ميوه در سال جاري امري غير عاقلانه بود.
تداوم ركود بر بازار بعد از تعطيلات نوروزي
قيمت بسياري از كالاهاي اساسي در طي چند روز پس از تعطيلات اگرچه نسبت به اواخر سال گذشته ثابت مانده است اما بازاريان فانوس به دست بر درب مغازه‌هايشان دست به دعا برداشته‌اند كه شايد خورجين‌هاي خالي از اسكناس مشتريان بارور شده و ديگر تنها نظاره‌گر عبور آنان نباشند.
در حال حاضر بازار در ركود مطلق به سر مي‌برد و به اعتقاد فعالان بازار اين روند تا دو سه ماه آينده تداوم خواهد داشت.
قيمت گوشت قرمز گوسفندي بين 12تا 13هزار 800 تومان در بازار به فروش مي‌رسد كه در مقايسه با اواخر سال گذشته تغيير چنداني به وجود نيامده است.
نرخ ميوه‌ها نيز ثابت و حتي قيمت صيفي‌جات با كاهش مواجه شده است.
در حوزه غلات و حبوبات قيمت‌ها هر چند به صورت حركت لاك پشتي افزايش قيمت دارند اما چنان محسوس نيست كه بازار با شوك قيمتي مواجه شود.
قيمت مرغ در حال حاضر هر كيلو 2 هزار و 700 تا 2هزار و 800 تومان به فروش مي‌رسد.
اما قيمت تخم مرغ با روند صعودي قابل توجه‌اي مواجه است به گونه‌اي كه هر كيلو تخم مرغ به صورت عمده 880 تومان به بازار عرضه مي‌شود كه نشان از افزايش 40درصدي قيمت آن نسبت به سال گذشته دارد.
آيا نسيم آرامش بازار ايران را در سال جديد فرا خواهد گرفت؟! آيا هدفمند كردن يارانه‌ها شوك جديد قيمتي را به بازار طوفان‌زده ايران وارد خواهد كرد؟
بايد منتظر ماند هر چند كه انتظار بسيار سخت است اما ديگر مردم به انتظارعادت كرده‌اند و هميشه منتظر طوفان‌هايي نظير النينو هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.